dijous, 25 de juny del 2009

Fusion Tables





El laboratori de Google presenta una nova eina d'anàlisi numèric col·laboratiu. Amb un format similar a una combinació entre Excel i SPSS ( aplicatiu d'estadística ) ens permetrà carregar als servidors arxius csv o xml amb dades de fins a 100Mb. Un cop carregades podrem treballar-les mitjançant les seves eines d'anàlisi i filtres. I si ens convé altres persones podran fer les mateixes tasques sobre les mateixes dades creant així un full d'anàlisi col·laboratiu. Finalment podrem visualitzar les dades amb gràfics d'un format excel·lent i fins i tot podrem posar-ho sobre mapes.

De moment encara està a la versió alfa, i segurament, a dia d'avui no tindrà gaire èxit. Però del que sí estic convençut és que això no importa a Google. Saben que l'èxit i els diners són simplement la conseqüència de buscar, trobar i donar eines del futur a la població mundial i ser-hi al principi per marcar el camí que han de seguir.

No us deixeu enganyar per la senzillesa i poques funcionalitats de les eines. No penseu que no saben cap on van. Fixeu-vos-hi bé quines i cap on evolucionen perquè allà hi ha nous forats i noves feines que tots podrem aprofitar d'aquí pocs anys :D


4 comentaris:

  1. Curiòs...
    Però, com sempre, criticaré un xic!
    Em sembla que és una eina que no diu absolutament res al públic general, i d'altra banda, crec que es queda curta per al públic professional. Però, et dono la raó en el que dius de que a Google saben a on van i per què.

    ResponElimina
  2. Brutal!!

    Jordi no saps pas quant t'equivoques.

    El públic "professional" inclou una quantitat ENORME d'empleats amb coneixements "generals".

    Cada dia veig gent fent "virgueries" perquè no tenen ni una desena part del que permetrà fer això.

    Per mi és com la fi de la mineria de dades tal com s'entén avui dia.

    Menys poder però en mans del poble.

    ResponElimina
  3. Tens raó, tinc una visió esbiaxada del món professional. En el meu món l'SPSS es queda petit, i ja hi ha eines gratuites com "R" que tenen una potència brutal...

    En qualsevol cas, jo ja m'eximia acceptant que a google saben a on van i per què. :P

    ResponElimina
  4. Marededéu!

    Una simplificació fantàstica per analitzar dades! Menys rigurós, però a l'abast de tothom! M'equivoco?
    I... com que tenen molta informació controlada, per poc que ofereixin ja és molt no? Corregiu-me si no és així, perquè em perdo!!!

    Tinc la sensació que el Google Bus va a una velocitat inassolible per mi! Aviat el perdré de vista!

    ResponElimina