dimarts, 24 de febrer del 2009

El ranxo


Festivitat tradicional de Vidreres. En altres temps cada dimarts de carnestoltes els rics omplien tres grans olles per fer una escudella que després es repartia entre els habitants de la vila. Avui els rics s'han canviat per l'ajuntament i els pobres per tot un conglomerat de rics i pobres, vidrerencs i estrangers. I sobretot s'ha passat de tres peroles a vint-i-set. Els ranxers però a primera hora del matí han encès, com cada any, el foc de llenya per començar-ho a cuinar tot molt lentament. Al final ha sortit un àpat d'un gust realment increïble i s'han escurat totes les olles.

Només una cosa m'ha sobtat i és que realment sí que deu haver-hi crisi, perquè tot i que tothom semblava benestant, hi ha hagut empentes, picardia i algunes males paraules amagades entre rialles. Avui m'ha quedat clar que com menys ric més comparteixes :D

2 comentaris:

  1. Ei que bé s'ho munten a Vidreres! Vint-i-set olles d'escudella! M'hagués agradat poder-hi ser!
    :D

    p.d.: No deixa de ser irònica la teva última frase, però definitivament estic d'acord amb tu!

    ResponElimina
  2. Heu fet mai la prova dels conguitos? (bé, es pot fer també amb lacasitos eh?)
    Jo sí!:
    Consisteix en donar 30 conguitos a 10 persones i 10 conguitos a 30 persones.
    A quin grup hi quedarà més gent sense menjar conguitos?

    Proveu-ho! us sorprendrà la distribució de la riquesa!!!

    ResponElimina